ZESPÓŁ SZKOLNO GIMNAZJALNY NR 4
PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6
PUBLICZNE GIMNAZJUM NR 5
PLAN ROZWOJU SZKOŁY
NA ROK SZKOLNY
2010-2011
1.EFEKTY DZIŁALNOŚCI DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ I OPIEKUŃCZEJ ORAZ INNEJ DZIAŁALNOŚCI STATUTOWEJ SZKOŁY. Szkoła osiąga cele zgodne z polityką oświatową państwa. Szkoła doskonali efekty swojej pracy. |
|||
WYMAGANIE |
ZADANIE |
FORMA REALIZACJI |
OSOBA ODPOWIEDZIALNA, TERMIN |
1.1.Analizuje się wyniki sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego |
|
|
Zespół zad-problemowy M. Karolak M. Piotrowska Przew. zespołów przedmiotowych Nauczyciele przedmiotowcy |
1.2 . Uczący się nabywają wiadomości i umiejętności |
|
|
W - ce dyrektor
Wg harmonogramu
W - ce dyrektor
|
1.3. Uczący się są aktywni |
|
· Ankiety wśród uczniów i organizacja zajęć na postawie tych ankiet.
· Spotkania samorządu uczniowskiego z wszystkimi uczniami
|
Wychowawcy wrzesień W - ce dyrektor (dwa razy w roku)
Opiekun SU B. Franczyk K. Sowińska
Wg harmonogramu
|
1.4. Respektowane są normy społeczne |
|
|
Wg harmonogramu W - ce dyrektor
M. Górka
Wg harmonogramu
Opiekun SU B. Franczyk K. Sowińska
|
2.PROCESY ZACHODZĄCE W SZKOLE . Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole lub placówce koncepcji pracy. W szkole dba się prawidłowy przebieg i doskonalenie procesów edukacyjnych. |
|||
WYMAGANIE |
ZADANIE |
FORMA REALIZACJI |
OSOBA ODPOWIEDZIALNA, TERMIN |
2.1. Koncepcja pracy szkoły |
|
|
Wychowawcy Wg harmonogramu
|
2.2. Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej |
|
|
Dyrektor W - ce dyrektor
Pedagog
Nauczyciele przedmiotowcy Wrzesień |
2.3. Procesy edukacyjne maja charakter zorganizowany |
|
|
Dyrektor W - ce dyrektor W ciągu całego roku szkolnego wg potrzeb |
2.4. Procesy edukacyjne są efektem współdziałania nauczycieli |
|
|
Przewodniczący zespołów J.Miazek Zespół zad-problemowy
|
2.5. Kształtuje się postawy uczących się |
|
|
Wg harmonogramu
Wychowawcy
Dyrektor W - ce dyrektor |
2.6. Prowadzone są działania służące wyrównaniu szans edukacyjnych |
|
· Pozyskiwanie funduszy europejskich · Organizowanie zajęć dydaktyczno-wyrównawczych · Uwzględnianie opinii PPP · Przygotowanie się uczniów do konkursów, olimpiad, osiąganie wysokich wyników · Powołanie opiekunów dla uczniów z trudnościami · Opracowanie zakresu obowiązków i zasad prowadzenia dokumentacji |
Wg harmonogramu Wg potrzeb
Pedagog Nauczyciele przedmiotowy
P.Dyrektor |
3.FUNKCJONOWANIE SZKOŁY W ŚRODOWISKU LOKALNYM. Szkoła jest integralnym elementem środowiska, w którym działa. Szkoła współpracuje ze środowiskiem na rzecz rozwoju własnego i lokalnego. Szkoła racjonalnie wykorzystuje warunki, w których działa. |
|||
WYMAGANIE |
ZADANIE |
FORMA REALIZACJI |
OSOBA ODPOWIEDZIALNA, TERMIN |
3.1. Wykorzystywane są zasoby środowiska na rzecz wzajemnego rozwoju |
|
|
Wg harmonogramu
Kierownik hali Rzecznik prasowy szkoły D. Kubik Nauczyciel prowadzący stronę internetową szkoły Pedagog Wychowawcy |
3.2. Wykorzystywane są informacje o losach absolwentów |
|
|
Zespół zad-problemowy |
3.3. Promowana jest wartość edukacji |
|
|
K. Deniczuk E. Piotrowska K.Małachowska D. Kubik
Wychowawcy |
3.4. Rodzice są partnerami szkoły |
|
|
Wg potrzeb
W. Koniarski M. Skrzypczak E. Hanulak
Wg potrzeb
Zespół piknikowy |
4.ZARZĄDZANIE SZKOŁĄ. Zarządzanie zapewnia sprawne funkcjonowanie szkoły. |
|||
WYMAGANIE |
ZADANIE |
FORMA REALIZACJI |
OSOBA ODPOWIEDZIALNA, TERMIN |
4.1. Funkcjonuje współpraca w zespołach |
|
|
Lider WDN |
4.2. Sprawowany jest wewnętrzny nadzór pedagogiczny |
|
|
Dyrektor W - ce dyrektor J. Miazek M. Karolak
Dyrektor
Dyrektor
Wg harmonogramu
|
4.3. Szkoła ma odpowiednie warunki lokalowe i wyposażenie |
|
|
M. Górka
Nauczyciele Wg potrzeb
Zespół zad-problemowy |