I. WYWIĄZYWANIE
SIĘ Z OBOWIĄZKÓW UCZNIA.
-
Przygotowanie do lekcji, posiadanie wymaganych
pomocy.
-
Frekwencja.
-
Zmiana obuwia.
-
Pełnienie obowiązków dyżurnego.
-
Czynny udział w zajęciach lekcyjnych.
-
Sumienność, poczucie odpowiedzialności
(ściąganie, odpisywanie), wywiązywanie się z ustalonych umów i terminów.
-
Przestrzeganie regulaminów szkolnych.
-
Wypełnianie poleceń nauczycieli.
-
Dbałość o higienę i wygląd zewnętrzny stosowny
do okoliczności (brak makijażu, przesadnych ozdób, noszenia kolczyków w innych
miejscach niż uszy).
II. POSTĘPOWANIE
ZGODNE Z DOBREM SPOŁECZNOŚCI SZKOLNEJ.
-
Stosunek do dóbr materialnych.P
-
ostawa wobec czynionego zła.
-
Dbałość o ład i estetykę
pomieszczeń szkolnych.
III. DBAŁOŚĆ
O HONOR I TRADYCJE TEJ SZKOŁY.
-
Udział w uroczystościach szkolnych i
klasowych.
-
Odpowiednie zachowanie w czasie uroczystości
szkolnych, wycieczek, imprez pozaszkolnych.
-
Odpowiedni strój podczas uroczystości
szkolnych.
-
Poszanowanie symboli państwowych i szkolnych
IV. DBAŁOŚĆ
O PIĘKNO MOWY OJCZYSTEJ.
-
Kultura słowa w stosunku do kolegów,
nauczycieli i innych pracowników szkoły na terenie szkoły i poza nią.
V. DBAŁOŚĆ
O BEZPIECZEŃSTWO I ZDROWIE WŁASNE ORAZ INNYCH OSÓB.
-
Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa
w różnych miejscach szkoły.
-
Prawidłowe reagowanie na
występujące zagrożenia.
-
Postawa wobec nałogów i uzależnień.
VI. GODNE,
KULTURALNE ZACHOWANIE SIĘ W SZKOLE I POZA NIĄ.
-
Taktowne, kulturalne zachowanie się
w stosunku do nauczycieli.
-
Okazywanie szacunku kolegom i innym
osobom.
-
Szanowanie godności własnej i
innych osób (ośmieszanie, przezywanie).
VII. DODATKOWE
PRACE NA RZECZ SZKOŁY, KLASY I ŚRODOWISKA.
-
Wykonywanie gazetki szkolnej.
-
Praca na rzecz środowiska i otoczenia.
-
Praca w SU.
-
Wykonywanie i naprawianie pomocy.
-
Praca w organizacjach działających na terenie
szkoły.
-
Uczestnictwo w zajęciach nieobowiązkowych i
pozaszkolnych.
-
Udział w konkursach przedmiotowych.
-
Zaangażowanie w życiu sportowym.
-
Systematyczna pomoc koleżeńska.
WYMAGANIA NA POSZCZEGÓLNE OCENY
OCENĘ WZOROWĄ
otrzymuje uczeń, który:
-
w punktach I – VI spełnia wszystkie
wymagania i
-
w punkcie VII spełnia przynajmniej
4 dowolne wymagania, albo systematycznie angażuje się w 2 wymaganiach
lub
OCENĘ BARDZO DOBRĄ
otrzymuje uczeń, który:
OCENĘ DOBRĄ
otrzymuje uczeń, który:
OCENĘ POPRAWNA
otrzymuje uczeń, który:
OCENĘ NIEODPOWIEDNIĄ
otrzymuje uczeń w przypadku jednego
z wykroczeń:
-
w punktach od I do V nie spełnia
maksymalnie do 8 wymagań z wyłączeniem punktu V.3;
-
ma do 30 godzin
nieusprawiedliwionych, w tym samowolnie opuszczanie szkoły w trakcie zajęć
lekcyjnych;
-
łamanie punktu VI;
-
notorycznie spóźnia się na zajęcia;
-
niszczy mienie szkolne i mienie
innych osób.
OCENĘ NAGANNĄ
otrzymuje
uczeń w przypadku jednego z rażących wykroczeń:
-
powtarzające się picie, palenie
papierosów;
-
używanie narkotyków;
-
pobicia osób powodujące uszkodzenia
ciała;
-
nagminne wagary (powyżej 30 godzin
nieusprawiedliwionych);
-
kradzież mienia publicznego;
-
sfałszowanie podpisu i dokumentu;
-
konflikt z prawem (w przypadku
udowodnienia winy w postępowaniu karnym).
POSTANOWIENIA
KOŃCOWE:
-
Zeszyt uwag jest obowiązkowym
dokumentem każdej klasy.
-
Ocenę z zachowania ustala
wychowawca biorąc pod uwagę wpisy w zeszycie uwag dokonywane (systematycznie)
przez wszystkich nauczycieli oraz WSO.
-
Na ocenę z zachowania nie mają
wpływu oceny cząstkowe i końcowe uzyskiwane z poszczególnych przedmiotów.
-
Ocena z zachowania nie może mieć
wpływu na stopień z przedmiotu.
-
Uczeń jest informowany o
przewidywanej ocenie z zachowania równocześnie z ocenami przedmiotowymi.
-
O grożącej ocenie nagannej uczeń i
jego rodzice informowani są na miesiąc przed jej wystawieniem.
-
W przypadku rażącego wykroczenia w
ostatnim miesiącu zajęć edukacyjnych zapis z punktu 6 nie obowiązuje.
-
Za niespełnienie wymagania z pkt. I
– VI kryteriów uważa się, co najmniej dwukrotne przewinienie ucznia, a w pkt.
I. 2 – 3 godziny nieusprawiedliwione i 3 spóźnienia.
-
W przypadku widocznych przejawów
pozytywnego zachowania ucznia w danym semestrze, wychowawca może postawić
ocenę wyższą niż wynika ona z kryteriów.
-
Jeżeli uczeń notorycznie nie
przestrzega 1 wymagania w pkt. I – VI kryteriów, wówczas wychowawca może
postawić ocenę niższą niż wynika ona z kryteriów.