Odwiedzono nas już razy od 03.12.2007r.

Kryteria ocen z zachowania
 

I.   WYWIĄZYWANIE SIĘ Z OBOWIĄZKÓW UCZNIA.

  1. Przygotowanie do lekcji, posiadanie wymaganych pomocy.

  2. Frekwencja.

  3. Zmiana obuwia.

  4. Pełnienie obowiązków dyżurnego.

  5. Czynny udział w zajęciach lekcyjnych.

  6. Sumienność, poczucie odpowiedzialności (ściąganie, odpisywanie), wywiązywanie się z ustalonych umów i terminów.

  7. Przestrzeganie regulaminów szkolnych.

  8. Wypełnianie poleceń nauczycieli.

  9. Dbałość o higienę i wygląd zewnętrzny stosowny do okoliczności (brak makijażu, przesadnych ozdób, noszenia kolczyków w innych miejscach niż uszy).

II.  POSTĘPOWANIE ZGODNE Z DOBREM SPOŁECZNOŚCI SZKOLNEJ.

  1. Stosunek do dóbr materialnych.P

  2. ostawa wobec czynionego zła.

  3. Dbałość o ład i estetykę pomieszczeń szkolnych.

III.  DBAŁOŚĆ O HONOR I TRADYCJE TEJ SZKOŁY.

  1. Udział w uroczystościach szkolnych i klasowych.

  2. Odpowiednie zachowanie w czasie uroczystości szkolnych, wycieczek, imprez pozaszkolnych.

  3. Odpowiedni strój podczas uroczystości szkolnych.

  4. Poszanowanie symboli państwowych i szkolnych

IV. DBAŁOŚĆ O PIĘKNO MOWY OJCZYSTEJ.

  1. Kultura słowa w stosunku do kolegów, nauczycieli i innych pracowników szkoły na terenie szkoły i poza nią.

V.  DBAŁOŚĆ O BEZPIECZEŃSTWO I ZDROWIE WŁASNE ORAZ INNYCH OSÓB.

  1. Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa w różnych miejscach szkoły.

  2. Prawidłowe reagowanie na występujące zagrożenia.

  3. Postawa wobec nałogów i uzależnień.

VI. GODNE, KULTURALNE ZACHOWANIE SIĘ W SZKOLE I POZA NIĄ.

  1. Taktowne, kulturalne zachowanie się w stosunku do nauczycieli.

  2. Okazywanie szacunku kolegom i innym osobom.

  3. Szanowanie godności własnej i innych osób (ośmieszanie, przezywanie).

VII. DODATKOWE PRACE NA RZECZ SZKOŁY, KLASY I ŚRODOWISKA.

  1. Wykonywanie gazetki szkolnej.

  2. Praca na rzecz środowiska i otoczenia.

  3. Praca w SU.

  4. Wykonywanie i naprawianie pomocy.

  5. Praca w organizacjach działających na terenie szkoły.

  6. Uczestnictwo w zajęciach nieobowiązkowych i pozaszkolnych.

  7. Udział w konkursach przedmiotowych.

  8. Zaangażowanie w życiu sportowym.

  9. Systematyczna pomoc koleżeńska.

 

WYMAGANIA  NA  POSZCZEGÓLNE  OCENY

OCENĘ WZOROWĄ  otrzymuje uczeń, który:

  • w punktach I – VI spełnia wszystkie wymagania  i

  • w punkcie VII spełnia przynajmniej 4 dowolne wymagania, albo systematycznie angażuje się w 2 wymaganiach

lub

  • jest laureatem olimpiad albo osiąga wybitne wyniki w sporcie.

OCENĘ BARDZO DOBRĄ  otrzymuje uczeń, który:

  • w punktach od I do V nie spełnia 2 wymagań z wyłączeniem punktu  V.3  i

  • w punkcie VII spełnia co najmniej 2 dowolne wymagania lub systematycznie angażuje się w jednym.

OCENĘ DOBRĄ  otrzymuje uczeń, który:

  • w punktach od I do V nie spełnia maksymalnie do 3 wymagań z wyłączeniem punktu V.3 i

  • w punkcie VII spełnia co najmniej 1 dowolne wymaganie.

OCENĘ POPRAWNA  otrzymuje uczeń, który:

  • w punktach od I do V nie spełnia maksymalnie do 5 wymagań z wyłączeniem punktu V.3.

OCENĘ NIEODPOWIEDNIĄ  otrzymuje uczeń w przypadku jednego z wykroczeń:

  • w punktach od I do V nie spełnia maksymalnie do 8 wymagań z wyłączeniem punktu V.3;

  • ma do 30 godzin nieusprawiedliwionych, w tym samowolnie opuszczanie szkoły w trakcie zajęć lekcyjnych;

  • łamanie punktu VI;

  • notorycznie spóźnia się na zajęcia;

  • niszczy mienie szkolne i mienie innych osób.

OCENĘ NAGANNĄ  otrzymuje uczeń w przypadku jednego z rażących wykroczeń:

  • powtarzające się picie, palenie papierosów;

  • używanie narkotyków;

  • pobicia osób powodujące uszkodzenia ciała;

  • nagminne wagary (powyżej 30 godzin nieusprawiedliwionych);

  • kradzież mienia publicznego;

  • sfałszowanie podpisu i dokumentu;

  • konflikt z prawem (w przypadku udowodnienia winy w postępowaniu karnym).

POSTANOWIENIA KOŃCOWE:

  1. Zeszyt uwag jest obowiązkowym dokumentem każdej klasy.
  2. Ocenę z zachowania ustala wychowawca biorąc pod uwagę wpisy w zeszycie uwag dokonywane (systematycznie) przez wszystkich nauczycieli oraz WSO.
  3. Na ocenę z zachowania nie mają wpływu oceny cząstkowe i końcowe uzyskiwane z poszczególnych przedmiotów.
  4. Ocena z zachowania nie może mieć wpływu na stopień z przedmiotu.
  5. Uczeń jest informowany o przewidywanej ocenie z zachowania równocześnie z ocenami przedmiotowymi.
  6. O grożącej ocenie nagannej uczeń i jego rodzice informowani są na miesiąc przed jej wystawieniem.
  7. W przypadku rażącego wykroczenia w ostatnim miesiącu zajęć edukacyjnych zapis z punktu 6 nie obowiązuje.
  8. Za niespełnienie wymagania z pkt. I – VI kryteriów uważa się, co najmniej dwukrotne przewinienie ucznia, a w pkt. I. 2 – 3 godziny nieusprawiedliwione i 3 spóźnienia.
  9. W przypadku widocznych przejawów pozytywnego zachowania ucznia w danym semestrze, wychowawca może postawić ocenę wyższą niż wynika ona z kryteriów.
  10. Jeżeli uczeń notorycznie nie przestrzega 1 wymagania w pkt. I – VI kryteriów, wówczas wychowawca może postawić ocenę niższą niż wynika ona z kryteriów.