Szanowni Państwo.

Prosimy zapoznać się z KONCEPCJĄ PRACY SZKOŁY, a wszystkie uwagi, sugestie

i propozycje zgłaszać w formie pisemnej w sekretariacie szkoły.

 

 

KONCEPCJA PRACY SZKOŁY

NA LATA

2011/2016

 Plik do pobrania - format doc

I.  Charakterystyka szkoły

1. Na Zespół Szkolno- Gimnazjalny Nr 4 w Radomsku składają się dwie szkoły:

- Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 6- sześcioletnia szkoła podstawowa

- Publiczne Gimnazjum Nr  5 – trzyletnie gimnazjum, w którym w ostatnim roku przeprowadza się egzamin dający możliwość kontynuowania nauki w szkołach ponadgimnazjalnych.

2. Siedziba szkoły (budynek szkolny) mieści się w Radomsku, przy ulicy Świętej Jadwigi Królowej 20

3. Kadra szkoły

Szkoła zatrudnia wykwalifikowanych nauczycieli , którzy systematycznie podnoszą swoje umiejętności oraz pracowników administracji co pozwala na właściwą organizację pracy szkoły.

4. Baza szkoły

Budynek szkoły posiada sale  lekcyjne, bibliotekę z czytelnią, świetlicę, salę widowiskową, halę sportową, stołówkę.

W szkole funkcjonują :

·       2 pracownie informatyczne;

·       pracownia językowa wyposażona w stanowiska audio, tablicę interaktywną, komputer;

·       skomputeryzowana biblioteka szkolna posiadająca bogaty księgozbiór, sprzęt audiowizualny oraz Internetowe Centrum Informacji Multimedialnej.

Wiele sal lekcyjnych wyposażonych jest w sprzęt audiowizualny, szkoła dysponuje zestawami pomocy dydaktycznych.

5. Uczniowie szkoły to grupa dzieci i młodzieży w wieku od 5 do 16 lat. W toku procesu kształcenia zdobywają wiedzę i umiejętności oraz rozwijają swoje zainteresowania.

 

II. Cele szkoły

Szkoła realizuje cele i zadania wynikające z przepisów prawa  oraz Statutu Szkoły.

Dąży do unowocześniania i uatrakcyjniania bazy , dba o jak najwyższy poziom nauczania, realizuje program profilaktyczny i wychowawczy, dąży do osiągnięcia wyznaczonego modelu absolwenta.

III.  Model absolwenta

Absolwent PSP Nr 6 samodzielnie funkcjonuje w otaczającym go świecie. Łatwo nawiązuje kontakty, ma swój krąg przyjaciół. Pozytywnie patrzy na wszystko, wierzy w siebie i swoje możliwości. Ma określone zainteresowania. Jest w pełni kompetentny do samokształcenia. Absolwent PSP Nr 6 jest: odpowiedzialny, ciekawy świata, krytyczny, rozważny, prawy, tolerancyjny, punktualny, otwarty, samodzielny. Planuje dalszą edukację w szkole gimnazjalnej.

Absolwent PG Nr 5 jest w pełni kompetentny do samokształcenia. Gotów jest ponosić odpowiedzialność za swoje postępowanie. Z dystansem podchodzi do uzyskanych informacji i potrafi je weryfikować. Potrafi  przewidywać zagrożenia i modyfikować swoje zachowania. Umie stopniować oceny moralne i dokonywać wyboru w sytuacjach trudnych i niejednoznacznych. Jest tolerancyjny. Komunikuje się co najmniej w dwóch językach. Sprawnie posługuje się nowoczesnymi technologiami komunikacyjnymi. Rozumie zasady demokracji. Swobodnie korzysta z różnych źródeł wiedzy. Potrafi stawiać sobie cele i je realizować.

 

IV. Plan działań szkoły na lata 2011/2016

Obszar I:

Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły. Szkoła osiąga cele zgodne z praktyką oświatową państwa. Szkoła doskonali efekty swojej pracy.

Zakładane cele w zakresie poprawy efektów kształcenia :

1.    Szkoła osiąga coraz lepsze wyniki w działalności dydaktycznej.

2.    Szkoła dąży do wytworzenia wśród uczniów wzoru „sylwetki absolwenta”.

3.    Szkoła analizuje wyniki sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego.

4.    Szkoła dba o indywidualny rozwój ucznia. (Uczący się nabywają  wiadomości i umiejętności uczący się są aktywni).

5.    Uczniowie w szkole czują się bezpiecznie.

 

Kryteria sukcesu

 

Ad. 1  

·         Szkoła realizuje podstawę programową

Ad. 2

·        Uczniowie znają sylwetkę absolwenta

·        Szkoła promuje działania zmierzające do osiągnięcia przez uczniów sylwetki absolwenta

Ad. 3 

·         Szkoła analizuje wyniki sprawdzianu i wdraża wnioski po dokonanej analizie

·         Szkoła analizuje wyniki klasyfikowania i promowania

Ad. 4

·         Szkoła rozpoznaje potrzeby i możliwości uczniów

·         Uczący nabywają wiadomości i umiejętności

·         Uczący się są aktywni

·         Szkoła pozyskuje zewnętrzne fundusze na realizację projektów edukacyjnych, projektów unijnych)

·         Szkoła opracowała i realizuje indywidualne plany wspomagania ucznia

Ad. 5

·         Szkoła posiada program wychowawczy i profilaktyczny, który podlega ewaluacji

·         Szkoła posiada procedury postępowania w sytuacjach szczególnych

·         Respektowane są normy społeczne

·         Szkoła  przestrzega  praw  ucznia i praw dziecka

 

 

Obszar II

Procesy zachodzące w szkole.

(Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole lub placówce koncepcji pracy. W szkole dba się o indywidualny przebieg i doskonalenie procesów edukacyjnych)

 

 

 

Zakładane cele w zakresie usprawnienia funkcjonowania szkoły w obszarze II:

 

1.    Działania szkoły są zgodne z przepisami prawa.

2.    Nauczyciele dążą do ustawicznego rozwoju warsztatu pracy.

3.    Szkoła udziela wsparcia uczniom tego wymagającym.

 

 

Kryteria sukcesu :

 

Ad. 1

·         Pracownicy szkoły na bieżąco zapoznają się ze zmianami w przepisach prawa

·         Szkoła prowadzi dokumentację zgodnie z przepisami prawa

·         Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej

·         Procesy edukacyjne mają charakter zorganizowany

Ad. 2

·        Procesy edukacyjne są efektem współdziałania nauczycieli

·        Nauczyciele uzyskują wyższe stopnie awansu zawodowego

·        Nauczyciele biorą udział w doskonaleniu zawodowym – zgodnie z potrzebami szkoły.

Ad. 3

·         Szkoła rozpoznaje potrzeby uczniów w zakresie udzielania im pomocy

·         Szkoła kształtuje postawy uczących się

·         Prowadzi działania służące wyrównywaniu szans edukacyjnych

 

 

 

Obszar III

Funkcjonowanie szkoły w środowisku lokalnym

(Szkoła jest integralnym elementem środowiska, w którym działa. Szkoła współpracuje ze środowiskiem na rzecz rozwoju własnego i lokalnego. Szkoła racjonalnie wykorzystuje warunki, w których działa)

 

 Zakładane  cele w zakresie usprawnienia funkcjonowania szkoły w obszarze III:

 

1.    Wykorzystanie zasobów środowiska na rzecz wzajemnego rozwoju

2.    Rodzice uczniów współpracują ze szkołą

3.    Szkoła promuje wartość edukacji.

 

 

Kryteria sukcesu w planowanym obszarze:

 

Ad. 1

·         Szkoła udziela uczniom wsparcia pedagogicznego, psychologicznego zgodnie z potrzebami;

·         Szkoła współpracuje z instytucjami mogącymi wspierać uczniów

·         Szkoła opracowuje program inicjatyw na rzecz środowiska

 

Ad.2

·         Szkoła wspiera rodziców w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych

·         Rodzice są informowani w wyczerpujący sposób o postępach w nauce uczniów

·         Rodzice wspierają szkołę w jej działaniach statutowych

·         Szkoła organizuje uroczystości integrujące środowisko

 

Ad. 3

·        Szkoła promuje osiągnięcia uczniów

·        Nagradza uczniów mających określone osiągnięcia

·        Wykorzystywane są informacje o losach absolwentów

 

 

Obszar IV

Zarządzanie szkołą

(Zarządzanie zapewnia sprawne funkcjonowanie szkołą)

 

 

Zakładane  cele w zakresie zasad zarządzania:

 

1.    W szkole funkcjonują zespoły nauczycielskie

2.    Szkoła prowadzi wewnętrzny nadzór pedagogiczny

3.    Szkoła dba o bezpieczne i higieniczne warunki pracy

 

Kryteria sukcesu w planowanym obszarze:

 

Ad. 1

·         Szkoła posiada plan WDN

·         Nauczyciele pracują w zespołach zadaniowo-problemowych

·         Nauczyciele dokonują analizy dokumentów szkolnych

 

Ad. 2

·         Szkoła prowadzi ewaluację

·         Prowadzone są hospitacje zajęć

·         Dyrekcja wszechstronnie wspomaga i motywuje nauczycieli

 

Ad. 3

·         Szkoła stwarza warunki do realizacji podstawy programowej

·         Dba o systematyczne wzbogacanie jej zaplecza w pomoce naukowe

·         Szkoła dokonuje niezbędnych prac remontowych